TUTORIALS POSER

                         

Tutorial-Dutch.zip


V3 Secondskin   of   V3 BodyPainting 

 

Ik zal proberen uit te leggen hoe ik bodypaints maak

Zoek een v3 character uit waar je een bodypaint voor wil maken

een character heeft 2 mappen  

1 map met de textures van je character

  die te vinden is in je runtime foldermap onder de naam textures

 

 

 in je libraries folder map staat een map met de naam pose

 daar staan je matfiles van je character in

 

 

 

Vergeet niet dat alle textures die je gebruikt

 copyright op staat Als je iets wil maken

 met het doel het te verspreiden

moet je zelf een character met textures

 maken vergeet dat niet !!!!

 

maak eerst kopieen van je body en je head texturen

en zet die weg in een map

 

01

Zet je poser programma open en maak eerst je character

 die je gaat gebruiken voor je bodypaint helemaal klaar .

02

Zet je Adobe photoshop open of Jasc pro paint zelf werk ik

met propaint

Laat ze alle twee openstaan

03

Zoek je bodytexture op in je texture map

en open het met 1 van deze programma's

04

Zet een raster aan op je bodytexture

 

05 

klik met je toverstaf in de witte laag en alles staat geselecteert

ga naar selecties en kies voor omkeren

 laat je selectie aan staan en voeg een nieuwe laag toe over je body texture

 

 

06

stel een patroon in waar je de body mee wil vullen met je airbrush

en vul je body met het patroon

 

 

07

zet je raster op 30 zodat hij doorzichtig wordt en je de body kan zien

nu kan je met je gum het raster gaan bewerken

 

 

08

als je al iets hebt weg  gegumt zet je raster dan weer even op 100

en sla het  op in je textures map van je character 

onder de naam van de bodytextures

 

09

ga naar je pose character en ga renderen ik zelf render altijd op 4

omdat de textures niet mooi zijn in render 5

heb het renderen zo staan als hieronder 

Cast shadows staat bij mij altijd uit

 

 

10

Draai je character in de rondte en kijk of je schouder naden recht aansluiten

zo niet bewerk hem dan weer even en sla hem overnieuw op

in je map en blijf het geheel renderen tot de naden goed aan sluiten

dat geld voor alles daarom gebruik ik een raster want

 er zijn veel naden waar je naar moet kijken of het aansluit

vooral de rug is bewerkelijk en moet je vele malen naar kijken

en renderen

 

 

11

Je kan nu lekker creatief aan de gang  gaan met je  brushes

of tubes vergeet niet dat bij alles wat je op je body texture zet

een nieuw raster toe te voegen en sla hem afentoe op 

om te gaan kijken hoe het er op je character uitziet 

of alle naden goed aan sluiten

 

 

veel plezier met deze tutorial

 

ps      Als je body af is en hij staat in je textures map kan je als je 

zorgt dat  alle rasters nog niet zijn samen gevoegd 

je onderste body laag verwijderen

 sla het dan op als psp en hij is bruikbaar voor ieder

character  waar je het op wil zetten

Groetjes van Noeska

 

 

Creation of Amy Design